En liten uppdatering om vad som har hänt =)

Ja som sagt tiden går völdigt snabbt ibland, redan 5 år 😱
 
Mycket har hunnit hända under den tiden t.ex. så har vi flyttat till en gård i Myckelgensjö (Torbjörns familjehem) en stor gård, vi har köpt in djur till gården för att hålla landskapet öppet men det kräver också en hel del jobb. Apropå jobb så jobbar jag inte längre kvar inom vården, jag gjorde något riktigt läskigt för nu ca 1 år sedan och sa upp mig själv, trodde aldrig jag skulle våga det klivet. Jag mår så mycket bättre idag utan den dagliga stressen och den enorma tröttheten som gjorde att "hemma livet" inte fungerade som det skulle. Jag var alltid "sur och grinig" kunde inte äta i någon ordning och jag till och med drömde mardrömmar om saker som hände mig i jobbet, en riktigt otrevlig period helt enkelt! 
   Idag så jobbar jag i en mindre butik och jag trivs som fisken i vattnet med det även fast det absolut kan vara hektiska dagar även där men aldrig den stressen som vården kunde bidra med.
  Vi har även köpt oss två nya bilar 🙌 och det känns helt gudomligt skönt att veta att man kan ta sig från punkt A till punkt B utan att bli ståendes efter vägen någonstans.
 
Jag vet inte ens rikitgt vart jag ska börja någonstans och skriva det har som sagt hänt mycket under tiden som gått men när man sätter sig ner och ska skriva ner det så kommer man typ inte på ett skvatt 😋.
 
En tråkig sak som har hänt iaf är att våran älskade Laban fick somna in efter att snabbt blivit sjuk för ca 2 år sedan nu, älskade lilla vovve så saknad han är varje dag utav både oss men också av alla som kände honom. Han var väldigt speceill (alla säger väll så om sina husdjur) men man kunde diskutera med honom och han svarade jämt. Han och jag har gått igenom så himla mycket tillsammans och han var ju ändå min första egna lilla hund 💖
 
 
 
Lilla Daga (Maja) som jag bloggade om senast 2016 har vuxit upp och blivit en grann liten tjej, henne är det full fart på och hon har vääldigt mycket temperament när hon så vill 😅
 
 
Som sagt mer uppdateringar kring alla djuren på gården kommer inom kort men jag kan avslöja att vi idag har 3 hundar, 2 katter, ett 170L akvarium, 5 får, 3 hästar, 3 kaniner och 3 hönor 😉🙃 ops jag vet inte alls hur det kunde bli så haha 😄

Kommentera här: