Ja det hĂ€r gick ju bra 🙈..

Det Ă€r sĂ„ typiskt, nĂ€r jag Ă€ntligen tagit mig i kragen och bestĂ€llt en ny parsele för dyra pengar ja dĂ„ finns det ingen som kan sy upp den đŸ˜Ș. 
Fick ett mejl ifrÄn leverantören som jag bestÀllt ifrÄn att de var tvungen Ä radera min bestÀllning dÄ de ej hade nÄgon just nu som kunde tillverka selen.
SĂ„ dĂ„ Ă€r ju frĂ„gan ska jag vĂ€nta i vem vet hur mĂ„nga mĂ„nader pĂ„ att kunna Ă„ter bestĂ€lla frĂ„n samma sida eller ska jag bestĂ€lla ifrĂ„n nĂ„gon annan sida. Det skiljer ju nĂ€stan 2500kr vilket Ă€r en hel del pengar om man sĂ€ger sĂ„ 🙈. Inte sĂ„ lĂ€tt att hitta parsele till mini shettis för en rimlig peng, att försöka hitta begagnat kĂ€nns i dagslĂ€get omöjligt!
Hur skulle ni ha gjort?

Jag funderar pÄ en sele i syntet dÄ jag Àr sÀker pÄ att den kommer duga gott för att köra omkring med den lilla flak vagnen jag har Ät mina mini shettisar men det finns ju sÄklart bÄde fördelar och nackdelar med syntet.

Fördelar med syntetsele:
LÀtt att rengöra
Ligger lÀtt pÄ hÀsten
Tar inte sÄ mycket plats
Billig

Nackdelar med syntetsele:
Risk att spÀnnen remsas upp
Mer slitage pÄ pÀlsen
Smalare remmar samt dÀckel

Fördelar med lÀder sele:
Mjuk och behaglig 
RejÀlare byggd
LÀtt att rengöra

Nackdelar med lÀder sele:
Galet dyra
Tunga att hantera


SĂ„ det finns ju lite att fundera pĂ„ om man sĂ€ger sĂ„ i den hĂ€r djungeln av selar 🙈



SĂ„ om det finns nĂ„gon som sjĂ€lv har bestĂ€llt parsele till minishettis sĂ„ fĂ„r ni gĂ€rna komma med tips 😃


Kommentera hÀr: